SHOW SIDEBAR
Milenialii prefera experientele in locul bunurilor

Milenialii sunt in centrul atentiei. Ei au o putere de cumparare masiva, ceea ce ii face o tinta atractiva pentru companiile care vand produse si servicii. Insa nu este un proces simplu pentru companii sa ajunga la mileniali.

Ei abordeaza viata intr-un mod mult diferit fata de generatiile anterioare, iar aceste diferente sunt evidente in comportamentul de cumparare. Planurile traditionale de marketing si procesele de vanzare nu par sa functioneze la fel de bine cu acest grup aparte, pentru ca milenialii prioritizeaza experienta fata de ceea ce obtin de fapt.

Pentru a vinde cu succes catre mileniali, este esential ca brandurile sa inteleaga cine sunt ei, cum gandesc si pe ce pun pret.

Cine sunt milenialii?

Generatia milenialilor este formata din oameni nascuti intre 1981 si 1996. Milenialii mai in varsta sunt in primul rand copiii Baby Boomer-urilor (generatia celor nascuti intre 1946 si 1964), in timp ce milenialii mai tineri au probabil parinti din Generatia X (nascuti intre 1965 si 1979).

Estimarile arata ca numarul milenialilor din intreaga lume este de aproximativ 1,8 miliarde de persoane sau mai mult, ceea ce inseamna ca aceasta generatie reprezinta o parte semnificativa a populatiei globale.

Milenialii sunt o forta de cumparare, fiind persoane care au deja cariere si cel mai probabil sunt casatoriti si pot avea copii. Milenialii cu copii cumpara articole precum jucarii, haine si produse pentru educatie, bunastare si siguranta.

Unii si-au cumparat deja sau doresc sa isi cumpere o casa si probabil vor fi implicati in achizitii asociate cu proprietatea. Milenialii sunt o generatie digitala, hiper-conectata si cu valori sociale si etice inalte. Toate acestea ii fac diferiti fata de generatiile anterioare.

Nativi in tehnologie de cand erau mici, membrii acestei generatii sunt constienti de faptul ca resursele planetei noastre sunt limitate. In acest sens, ei sunt concentrati pe alte tipuri de nevoi. Spre deosebire de Baby Boomers si Generatia X, ale caror obiective si fericire se rezumau la cat mai multe posesiuni (case, masini, terenuri, obiecte scumpe etc.), Milenialii isi doresc bunastare si experiente de viata.

Milenialii sunt preocupati de bunastarea colectiva si personala. Milenialii manifesta ingrijorare cu privire la subiecte de mediu si sanatate. Pentru ca acorda prioritate grijii pentru mediu, multi mileniali, de exemplu, sunt dispusi sa plateasca mai mult daca produsele pe care le cumpara provin din surse responsabile.

De asemenea, sunt dornici sa cumpere produse care nu sunt neaparat de la un brand traditional sau deja consacrat. Ei sunt caracterizati in principal de dorinta constanta de a calatori, de a experimenta lucruri, emotii si senzatii noi, spre deosebire de generatiile anterioare, care au trait intr-o lume mult mai putin globalizata decat cea de azi.

Milenialii ravnesc la experiente

Generatia Baby Boomer – una dintre cele mai mari generatii de consumatori de pana acum – aprecia proprietatea asupra produsului ca semn de succes. Astazi, insa, nu mai este la fel de important si impresionant sa detii lucruri, iar proprietatea nu mai este vazuta la fel de mult ca o masura a succesului cuiva.

Pentru ca multi mileniali au crescut probabil cu tot ce aveau nevoie, proprietatea asupra bunurilor nu a devenit obiectivul lor principal. Milenialii s-au orientat catre altceva, descoperind ca experientele sunt mai valoroase decat lucrurile. Stilul lor de viata a devenit mai important decat sa urmeze o cariera traditionala pentru a-si cumpara o masina sau o casa mai mare.

Milenialii sunt responsabili pentru ceea ce numim astazi “Economia experientelor”. Pentru tinerii secolului 21, succesul se masoara in experiente, nu in posesiuni. Ei admira oamenii care viziteaza cat mai multe tari, duc o viata plina de adrenalina si se bucura de placerile unui stil de viata bun. Cu alte cuvinte, milenialii pun o distanta intre ei si bunurile materiale, nu mai doresc lucruri, ci posibilitatea de a calatori si de a savura viata.

Retelele sociale, companiile aeriene low-cost si globalizarea au fost o parte esentiala a acestei schimbari. Dincolo de experientele de viata, aceasta generatie este si intr-o permanenta cautare de conexiune - conexiune cu oamenii, natura, cultura si emotiile.

De aceea, multi dintre ei au ritualul de a impartasi experientele pe retelele de socializare, fie ca este vorba despre un apus frumos pe plaja, experiente noi precum parasutismul, mancare delicioasa pe care au incercat-o intr-un nou restaurant sau un eveniment cool la care au participat. Viata aspirationala a fiecarui milenial se masoara in momente si experiente.

De ce prefera milenialii experientele si nu bunurile?

Milenialii cauta experiente care ofera o senzatie de durata si isi doresc sa aiba sansa de a se conecta cu oameni noi. Iata cativa factori care determina preferinta milenialilor pentru experiente.

Milenialii nu pun semnul egal intre bani si fericire. Multi mileniali au crescut in familii motivate in primul rand de bani. Parintii lor cheltuiau pe bunuri materiale pentru a-si etala bogatia si succesul si e posibil ca multi dintre mileniali sa fi observat la generatia parintilor lor ca un consumerism evident nu echivaleaza neaparat cu fericirea. Studiile asupra fericirii sunt de acord: oamenii tind sa fie mai fericiti dupa ce cheltuiesc bani pe o experienta decat daca ar cheltui pe bunuri.

Milenialii se feresc de datorii. Multi dintre mileniali au vazut cum acest consumerism accentuat al parintilor i-a inlantuit in datorii, unii ajungand poate chiar sa-si piarda casele. Acesta poate fi motivul pentru care mai multi mileniali devin Generation Rent, hotarati sa-si cheltuiasca venitul pe experiente in loc de active solide pentru viitor.

Social media prezinta stiluri de viata. Retelele sociale sunt un alt factor care contribuie la boom-ul experientelor. Milenialii sunt prima generatie care a crescut cu internetul, smartphone-urile si social media. Pentru a genera mai multe aprecieri pe retelele sociale, utilizatorii isi prezinta stilul de viata si experientele. Vacantele produc mult mai multe fotografii instagramabile decat sa-ti prezinti ultima geanta sau masina cea noua.

Social media permite tuturor sa vorbeasca despre viata lor si sa afle despre vietile altora. Milenialii vor sa se simta conectati si nu vor sa rateze ceva. Tehnologia a contribuit la impulsionarea acestei schimbari, ducand la cresterea economiei experientelor.

Cum poate un brand sa tranforme produsele in experiente?

Cand auzi despre economia experientelor, te poti gandi instantaneu la o excursie de o zi sau la o vacanta de aventura. Dar experientele nu trebuie sa fie atat de evidente. Astazi, produsele pot oferi experiente, iar crearea acestei experiente se bazeaza pe interactiunea cu milenialii.

HP, de pilda, a lansat o editie speciala de notebook-uri Star Wars, pentru a marca cea mai recenta lansare din franciza. De asemenea, a inceput campania de marketing in retelele sociale #AwakenYourForce, pentru a promova interactiunea, a crea implicare si a aprofunda experienta.

Experienta poate fi si in confortul propriei case, dar ea exista. Secretul transformarii produselor in experiente este construirea unei comunitati, un aspect de care afacerile nu se preocupau in trecut. Crearea unei comunitati este esentiala astazi. Clientii nu isi doresc doar o relatie cu un brand, ci vor o relatie cu alti fani. De aceea, retelele sociale devin rapid nucleul tuturor campaniilor de marketing.

Cum transformi produsul in experienta de brand?

Evenimente exclusive. Organizeaza evenimente pentru a crea o experienta memorabila. Pot fi evenimente de lansare sau evenimente teaser in care plasezi produsul in prim-plan si oferi oamenilor sansa de a interactiona. Acest lucru implineste dorinta milenialilor de a participa la un eveniment si de a intra in legatura cu ceilalti. De exemplu, atunci cand vinzi carti, poti oganiza evenimente de discutii cu autorul sau poti oferi o locatie pentru intalnirea unui club de carte.

Personalizeaza experienta de shopping. Milenialii doresc sa simta ca sunt importanti si ca afacerile le raspund; o experienta de shopping personalizata le realizeaza pe ambele. Retailerii ofera din ce in ce mai mult sugestii de cumparaturi si promotii bazate pe istoricul anterior al clientului. Poti face asta utilizand informatiile stocate in software-ul CRM.

Creaza o calatorie a clientului. Nu fi un simplu vanzator, ci fa tot posibilul sa-ti ajuti clientii. Gandeste-te la scopul produsului tau si la modul in care acesta poate imbunatati viata oamenilor. De exemplu, daca vinzi echipament de fitness, extinde-ti site-ul web, postarile de blog si platformele de social media pentru a oferi exercitii, sfaturi pentru a le maximiza utilizarea si retete sanatoase.

Fa crowdsource cu continutul. Implica-ti clientii cerandu-le sa incarce videoclipuri si fotografii personale in timp ce iti folosesc produsul. Cere-le sfaturi si sugestii pe care sa le impartasesti si altor clienti. Acest lucru are dublu efect; va crea o experienta placuta in jurul produselor tale si iti va oferi gratuit continut autentic si de calitate.

Foloseste continutul video pentru a-ti extinde brandul. Ofera clientilor experiente virtuale prin continut video online. De exemplu, arata-le cum este realizat produsul, fa interviuri cu designerii si inginerii si vorbeste despre istoria companiei sau a produsului. Videoclipurile pot oferi o experienta mai imediata, in care clientii pot pune intrebari.

Marketingul milenial este prezentul si viitorul

Generatiile viitoare se alatura milenialilor in ceea ce priveste puterea de cumparare si influenta, astfel ca dorinta de experiente va creste. De aceea este important ca brandurile sa gaseasca moduri moi de a-si incadra produsele si serviciile ca experiente si de a oferi o valoare reala pentru a asigura loialitatea clientilor in anii urmatori.